תכשיטי שמות – האם כדאי לעשות בעברית או באנגלית

תכשיטי שמות – האם כדאי לעשות בעברית או באנגלית

תכשיטי שמות הם שם כולל לסוגים שונים של תכשיטים כגון: שרשראות, צמידים וטבעות אשר בהם מופיע שמו של עונד התכשיט. שמו יכול להיות חרוט על גבי התכשיט, לרוב בצמידים וטבעות, או להופיע כתליון בשרשרת אשר בו השם מופיע באותיות מחוברות אחת לשניה.

ניתן גם להוסיף לשם ציור או סמל כגון פרחים, לבבות, סמל האינסוף וכדומה. מעבר להיותם אביזר קישור, תכשיטי השמות מדגישים ומחזקים את זהותו של עונד התכשיט. העובדה שתכשיטים אלה מעוצבים על פי דרישה הופכת אותם ליצירה אישית ומיוחדת בעלת ערך רגשי גבוה.

שרשראות שם

שרשראות שם

שרשראות השם הן הנפוצות ביותר מבין תכשיטי השמות, אך עדיין המיוחדות ביותר וזאת מכיוון שבתהליך עיצובן ניתן לבחור את הכתב הרצוי, את תוספת הציור האהובה, את השפה בה יעוצב השם, החומר בו ייעשה שימוש ועוד, וכך ניתן החופש ליצירתיות, לאישיות ולסטייל.

שרשרת השם היא מתנה נפלאה, אישית ומרגשת לעצמנו ולאנשים האהובים עלינו. מתנה זו מתאימה לגברים ונשים כאחד והיא מושלמת בתחנות רבות ומיוחדות בחיים.

ללידת תינוק חדש, לילד או ילדה העולים לכיתה א', לילד בר מצווה או ילדת בת מצווה, לחייל או חיילת שהתגייסו או השתחררו משירות צבאי, לכלה או חתן, לאמא או אבא.

מכיוון שניתן לעצב את שרשראות השם בשפות שונות, לעתים קרובות עולה השאלה האם כדאי להזמין שרשרת שם בעברית או באנגלית? התשובה לשאלה זו טמונה בעונד השרשרת ובנסיבות בהן ניתנת השרשרת במתנה.

לאיזה מאורע תתאים איזה שרשרת

תכשיטי שמות

בחירת השפה בשרשרת השם לעתים תלוית טרנד. ישנן תקופות בהן השרשראות המבוקשות ביותר הן בעברית, ותקופות בהן האנגלית היא השולטת.

דוגמה לכך היא הסידרה "סקס והעיר הגדולה" בה הדמות הראשית קארי ברדשו ענדה שרשרת שם באנגלית ובעקבותיה עלתה בצורה ניכרת הדרישה לשרשאות בשפה זו.

מומלץ לעצב שרשראות שם הניתנות מתנה לתינוקות ולילדים בשפה העברית, כך קל יותר לילד לקרוא את שמו להתרגש מענידת שרשרת כזו.

בעיצוב שרשרת שם למבוגרים מומלץ לוודא האם עונד השרשרת דובר אנגלית ויתחבר לשרשרת שם בשפה זו, או שהוא יעדיף בשפה העברית.

שרשרת שם באנגלית תהיה מתנת פרידה נפלאה לאהוב אשר עוזב את הארץ.

במידה ועונד השרשרת דובר אנגלית, והיא אף שפת האם שלו, מומלץ לעצב שרשרת באנגלית.

לאנשים מבוגרים מומלץ לעצב את השרשרת בשפה העברית אלא אם הם דוברי אנגלית, מכיוון שענידת שרשרת עם שמם שקיבלו ממשפחתם תהיה מקור גאווה להציג בסביבתם.